Warm hierzo - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu Warm hierzo - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

Warm hierzo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sara

10 Februari 2010 | Mexico, Oaxaca

Weer een berichtje, deze keer vanuit Oaxaca. Na twee dagen vertoeven in Mexico stad stapten we gisterochtend in de luxe bus naar Oaxaca. De rit zou 5-6 uur duren, maar dat werden er 7,5, maar wel een hele mooie rit, veel cactussen gezien en dwars door de bergen gereden over smalle weggetjes. Na een goede nachtrust vanochtend naar de Monte Alban geweest om piamides te bekijken. Ook hebben we tropische insecten, vogeltjes en hagedissen gezien en geprobeerd op de foto te zetten (maar meestal waren ze te snel helaas). De rest van de dag hebben we door het centrum van de stad gewandeld. Erg gezellig door het boomrijke plein (zocalo) en de vele restaurantjes en winkeltjes eromheen. Een paar uur op een terrasje relaxen bezorgt het echte vakantiegevoel, en maar goed ook want morgen hebben we een drukke dag, want gaan met een georganiseerde tour mee naar een tempelcomplex, de grootste boom van mexico (el Tule), tapijtweverij, detislleerderij en watervallen. s avonds nemen we de nachtbus naar het indianendorp San Cristobal de Las Casas, dat wordt weer heel anders.
Het bevalt hier goed, al mis ik een lekker stuk vlees met aardappelen en brood met hagelslag en is het wel errug warm (en dat wordt alleen nog maar erger..).

• 11 Februari 2010 - 14:57

Karin:

Klinkt allemaal fantastisch! Hebben jullie nog wat gevoeld van de aardbeving een paar dagen terug? Maak maar veel foto's!

• 12 Februari 2010 - 12:27

Annette:

Hoi Roeland en Sara,
    Leuk om op deze manier van jullie te horen.
    Het vriest hier weer en opnieuw sneeuw.Met je oma en opa alles oké. Je pa en ma zijn gisteren bij ze geweest, ze waren 62 jaar getrouwd.
    En aardappelen en vlees kun je je héle leven nog eten, maar begrijpen doe ik het wel.
    Wensen jullie nog een héle fijne vakantie.
    Groetjes Wytse en Annette