Extreem - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu Extreem - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

Extreem

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sara

26 Februari 2010 | Mexico, Playa del Carmen

Onze tweede dag in Tulum hebben we smiddags een fiets gehuurd en zijn we naar de tempels van Tulum gefietst. Ongeveer een half uurtje fietsen. Temperatuur was gelukig redelijk, niet te warm en later kwam zelfs het zonnetje door. De tempels van Tulum zijn niet veel bijzonders maar even zwemmen in de zee tussen de rotsen en een massa andere toeristen was wel even lekker.
Gister was dan de dag van de reis naar eindeloze luxe. Maar voor we daar waren eerst nog wat avontuur in de jungle.
We zijn met een tour meegegaan Maya Extreem. Een tocht een stukje de jungle in waar we met touwen van een toren af konden dalen. sara keek heel bang maar kon uiteindelijk wel lachen en ging voor de tweede keer. Ik ben ook twee keer naar boven geweest om foto´s van Sara te maken.
Als tweede stond een kabelbaan op het programma hangend in een tuigje over een afstand van 150meter en daarna verder omhoog voor de tweede en de laatste was de langste met 350 meter van 24 meter hoogte. Er was van bovenop de torens een heel mooi uitzicht en het vliegen door de jungle is spannend maar niet eng na de eerste keer. Het leukste van de trip was tot het laatst bewaard. Gaan snorkelen in een ondergrondse waterbron. (cenote) ik vond het prachtig en zou het zo weer doen. Sara is bang voor grotten en diep water. Dus die ging ook zo weer direct naar de uitgang. en wil de rest van de vakantie niet meer snorkelen of andere wateractiviteiten doen. Gelukkig is de voornaamste taak in ons all inclusive resort naast het zwemband liggen en eten, eten, drinken, drinken, en nog maar eten. Helaas serveren ze 3 keer per dag dezelfde gerechten, zijn na 10 uur smorgens alle ligbedden bezet, moet je 3 dagen vantevoren reserveren als je naar een restaurantje wil, is het een open gebouw wat savonds flink doortocht en weigert de zon al de hele dag achter de wolken vandaan te komen, maar verder genieten we van de luxe en is dit een goede plek om bij te komen van 3 weken rondreizen. Vanmorgen heeft Roeland een proefles duiken gedaan op de bodem van het zwembad, een hele ervaring met zo'n fles op je rug en een slang in je mond, en daarna hebben we met een catamaran op zee gezeild waar Roeland het roer mocht nemen, een natte en hobbelende ervaring..
Momenteel zijn we in het stadje Playa del Carmen, waar een ijsje 60 pesos kost en een avondmaaltijd vanaf 200 pesos (3 keer zoveel als tijdens de rest van de reis, speciaal toeristenprijsje dus :) ) Maar wel leuk om even doorheen te wandelen en buiten het resort te zijn. Nog drie dagen en dan komen we weer naar Nederland toe.. kunnen de truien weer uit de kast en de bikini's verstopt worden...
Tot snel!!

• 27 Februari 2010 - 08:58

Annette:

Over 3 dagen bepalen jullie zelf weer wat je wilt eten.En ja alle stoelen bezet bij het zwembad, dat is het ware tourisme en niet alleen in Mexico.Nog fijne dagen en we wensen jullie een goede terugreis.
    groetjes

• 27 Februari 2010 - 21:19

Grety:

Wat hebben jullie veel gedaan.De ligging van de ruines in Tulum is fantastisch aan zee En dat vliegen door
    dejungle lijkt me ook wel leuk,heb zo ooit over een hangbrug tussen de boom toppen gelopen.Geniet nog maar even van jullie laatste dagen.
    Als ik jullie verslagen lees is het in Yucatan heel druk geworden.Soms minder leuk, maar daardoor zijn er ook vaak meer dingen tedoen:excursies,fietsen huren,en alles wat jullie bij Tulum gedaan hebben was er 15 jaar geleden niet !
    Om bij de titel te blijven:jullie hebben extreem veel gedaan deze reis.

• 28 Februari 2010 - 20:06

Karin:

Ha Saar, goed geluisterd naar mij: niet naar diep water. Weet je nog van die enge visjes??? En Roeland: alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een heel gaaf cadeau krijgt voor je verjaardag van Sara. Ik gok op een vogelspin! Geniet van de laatste heerlijke vakantiedagen!