Tikal - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu Tikal - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

Tikal

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sara

20 Februari 2010 | Mexico, Campeche

Afgelopen dagen waren een aaneenschakeling van bus, bus, boot, boot en nog meer bus. Dinsdagochtend een reis van 12 uur naar Flores (een eiland in Guatemala) gemaak, met de daarbij horende douane perikelen met beambten die geld willn en je visa in laten vullen en weer afnemen. s avonds over het eiland gewandeld, veel barretjes en restaurantjes, erg gezellig. De volgende dag om 5.00 in de bus naar Tikal, dat midden in de jungle ligt. Helaas is het de afgelopen jaren flink toeristischer geworden, want er waren al ruim 100 man in het park, en onze groep bestond ui 30 (irritante) mensn. De piramides in Tikal zijn erg mooi, evenals de jungle. We hebben diverse soorten apen, vogelspin, vogels en ene krokodil gezien en op de foto gezet. De dag zelf was zwaar, wanr we hebben 8 uur rondgewandeld door de jungle! savonds weer ergens eten en lekker in een warm bubbelbad om de spiertjes te onspannen, en de volgende ochtend weer vroeg in de bus terug. Ook fdit ging niet porbleemloos, want er was een kwestie rondom geld, of ij even de volledige reis weer konden betalen om dit in Palenque terug te krijgen. Dit wilden wij natuulijk niet, maar uiteindelijk mochten we wel mee. De rest van de dag waren we moe en chagrijnig en hebben we niet veel meer gedaan.
Vanaf daar moeten we komend week alles zelf regelen, dus we hebben gisterochtend de 1ste klas bus naar Campeche genomen, dara rondgelopen (met zware rugzakken) om een hotel te vinden, maar geeindigd bij degene uit de reisgids, helaas zonder zwembad en met een stapel kinderen die heel de dag op msn zitten omdat internet op de 2 computers in het hotel gratis is. Campéche is op zich een mooi stadje met oude vestingwerken. En nu is onze gids er dus meer vogt nog.

• 20 Februari 2010 - 16:33

Fen:

Top, top, top! Wanneer komen de foto's?

x

• 21 Februari 2010 - 10:36

Annette:

Hoi alletwee,
    Jullie doen wel een hele hoop ervaring op. Als ik alles zo lees, hebben jullie weer vakantie nodig om bij te komen als jullie terug zijn.Tourisme is mooi, maar heeft ook zijn negatieve kanten.Met andere woorden wat vroeger ongerept was, is dit nu allang niet meer.Wens jullie in ieder geval nog veel reisplezier.