in de tropen - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu in de tropen - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

in de tropen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sara

15 Februari 2010 | Mexico, Palenque

Bedankt voor alle reacties fijn dat jullie met ons kou kleunen mee leven ;).
Gister zijn we om 5.30 opgestaan en om 6u stond de bus voor eht hotel maar we konden er niet uit. De deur zat nog op slot, de chafeur kon van buiten af aan bellen zodat iemand de deur kon open doen.
Bus reis was mooi het afzakken van het droge norden 2000m naar de laaglanden in het zuiden zee nivo tot 200m waar we nu zijn.
De reis doord e bergen en dalen was mooi bochtig en de natuur vernderde in een tropies regen woud. met bijbehorden drukkende warmte.
Onder weg tijdens de 5u durende rit zijn we twee keer gestop eerste keer aqua azul. grootse water vallen die naar het dal lopen. Langs de watervallen loopt een pad van 7km dit hebben we een tijd gevolgd langs all watervalletjes met hier en daar een brugetje er over heen.
De tweede stop was mishol ha.
15 jaar geleden was er nog geen betontegel pad naar de waterval maar een klauter pad langs de bergwand.
Toen had ik de EHBO doos nodig omdat ik vab een rots was geduwd door een hond.
En ja nu had ik weer een EHBO doos nodig om dat ik in een donkere grot van een steen bijna in het water donderde niks erstigs paar schrammen. Sara die haar kop tegen het plafon stoot is lagwekkender. En die ander val partij eerder de dag was ook knap. Maar Sara heeft verder geen beschadigingen.
Hotel hier is mooi duidelijk een paar sterren, gelegen aan de avenu de touristica. bars en restaurants genoeg.
Van morgen er voreg uit gekomen en naar de ruines van Palenque gegaan we waren er op tijd maar het was tog al erg druk met veel touristen bussen. Je herkent het niet trug een groot touristen oord.
Nog wel steeds heel mooi maar de belangrijkste tempel kkun je niet meer op of in.
Voor de rest allemaal we heel indrukwekend. We hebben er de tijd voor genmomen en zijn van de kaart in ons boek afgelopen naar de buitengebieden. war alles er nog bij ligt als jaren geleden onde de bomen verstopt. De jungel route naar benden heeft ons wel een flink uur gekost maar was zeker de moeite waart geen ander mensen voor bijna een uur geen wegen huizen of ander menselijk geluid aleen de rivier en de watervallen naast ons.
In de jungel hebben we ook veel rond geken naar dieren maar die houden zich zeer goed schuil.
Behalve dat stel sexende leguanen die we midden in de daad betrapten.
Mooie foto van de oude schoft. er zaten meerder meisjes tussen de stenen verstopt.
Verder veel vogels en insecten en vlinders.

Moregen weer vroeg op voor de lange reis naar flores (quatemala) per bus en boot.

Wat we de rest van deze dag doen weten we nog niet waarschijnlijk aan het zwembad liggen.

Groetjes Roeland en Sara

• 15 Februari 2010 - 20:44

Joris:

Roeland... of je de volgende x een paar tequiljas minder wil drinken als je een reisverslag maakt.. jezus wat een typfouten:p

• 15 Februari 2010 - 20:47

Grety:

Hoi allebei,

We hebben weer gesmuld van jullie reisverslag.
    Dat was weer heel herkenbaar.Toen moesten we de bewaker wakker maken om het hotel in Palengue uit te komen.Gisteren hebben wij de foto,s van deYucatan reis en de reis zoals jullie doen,bekeken.We zijn heel benieuwd naar jullie foto,s.
    Veel plezier en groetjes

• 15 Februari 2010 - 21:06

Roel:

Roeland,
    Blij met je verslag, dat er vele mogen volgen. Onvoorstelbaar weinig fouten voor een dyslect.
    Veel wat jullie zien is herkenbaar, Heb je ook aan een liaan gehangen? Wat was het resultaat?
    Als jullie terug komen in Palenque overweeg dan ook om langs Uxmal,de pyramide van de tovenaar, te gaan.

• 15 Februari 2010 - 22:28

Fen:

Hai!

Nu pas een reactie van mij:p.. zelf ook druk geweest met nieuwe indrukken;)
    Super leuk om alles te lezen! Ben wel een beetje (lees heel erg) jaloers hoor. Ik kijk al uit naar het volgende verslag. Hele fijne tijd nog daar en tot snel!

x Fen

• 16 Februari 2010 - 07:42

Karin:

Kijk uit voor spinnen!

• 16 Februari 2010 - 12:00

Annette:

Hoi alletwee,
    Jullie maken nogal wat mee. Maar gelukkig is alles goed afgelopen.In ieder geval kunnen jullie nu lekker relaxen bij het zwembad.Wat ik zeker zou doen, aangezien jullie morgen weer een busreisje voor de boeg hebben. (Even tussendoor: Joris mij benieuwen hoe jij het er vanaf zou brengen als je hetzelfde euvel had als Roeland ?)
    Sara Roeland geniet er maar van. Vakantie gaat altijd sneller voorbij dan je zou willen.
    Groetjes Wytse en Annette