mooi uitzicht vanuit een hutje op het strand - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu mooi uitzicht vanuit een hutje op het strand - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

mooi uitzicht vanuit een hutje op het strand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sara

24 Februari 2010 | Mexico, Tulum

We hebben twee dagen in Merida gezeten. We vonden de stad saai, stoffig en erg warm toen we aankwamen dus hebben snel de koelte van een internetcafe opgezocht om de reisroute voor de volgende dagen uit te zoeken. In het door ons uitgezochte hotel met zwembad van slechts 200 pesos waren huisdieren toegestaan, er zaten er zelfs al een aantal (kakkerlakken, blegh). Het zwembad was te bereiken via een trap de kelder in en hoewel het geheel er op een bepaalde manier aantrekkelijk uitzag weerhielden de algen ons van een plons. ´s avonds dus op zoek naar een ander hotel met zwembad. Na het allerduurste bekeken te hebben (1500 pesos, en badend in luxe) zijn we geeindigd in een prima hotel met zwembad op het dak. Heerlijk vooruitzicht voor de volgende dag.Die tweede dag zijn we met een tour naar Uxmal geweest, wat ons betreft een van de mooiste mayasites door alle versiering en details op de gerestaureerde gebouwen. Het leguanentellen bereikte hier zijn hoogtepunt met 33 stuks! Daarna naar Kabah, erg klein, niet toeristisch en niet zo heel bijzonder. In de bus zat Roeland opgescheept met een praatgrage Canadees, die ons uitnodigde voor een drankje ´s avonds, maar dat hebben we beleefd afgeslagen. ´s avonds lekker gegeten en een cocktail gedronken en toen het bedje weer in, want gisteren zijn we om 6.30 in de bus naar Chichen Itza gestapt. Daar de maya tempels bekeken, en toen we weggingen bleek het drukker te zijn geworden: rijen mensen bij de kassa, overal kraampjes met verkopers, erg toeristisch dus, hoewel de site zelf licht tegenviel. Roeland heeft nog wel een zwarte jaguar gekocht. Daarna via Valladolid door naar tulum, aan de kust. We mochten 650 pesos neerleggen voor een hutje aan het strand met enkel een bed erin. Het uitzicht en de ondergaande zon waren geweldig. Na met onze voeten in het water te hebben gestaan zijn we teruggelopen naar de hut. Vlak voor het betreden van deze zonder electricteit en sanitaire voorzieningen maar verder toplocatie nog eenmaal omgekeken om donkere wolken zich te zien samenpakken aan de hemel. resultaat: sinds 6 uur vanochtend regent het! (door het dak van de hut heen). Tussen de druppels door zijn we vanochtend verkast naar een echt hotel met douche, tv, airconditioning (maar zonder fraai uitzicht). Nu zitten we te wachten tot het droog wordt (volgens weeronline.nl komt er zon) om naar de ruines

• 24 Februari 2010 - 18:20

Ine/mama:

je kunt dus echt niet alles hebben, ook niet in mexico(hotel,wc,uitzicht,zwembad enzon) maar ja als je maar plezier hebt !!!! groetjes ine

• 24 Februari 2010 - 20:42

Fen:

Hai!

Klinkt weer helemaal tegek! Wel echt super jammer dat het op zo'n romantische tropische locatie gaat regenen... Kijk uit naar het volgende verhaal!

x

• 25 Februari 2010 - 09:04

Annette:

Hoi alletwee,
    Alles heeft zijn charme. En jullie hebben het overleefd.Blijf positief en geniet van de laatste dagen Mexico. Het gaat sneller dan je denkt.
    Groetjes