Na een lange reis - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu Na een lange reis - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

Na een lange reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sara

07 Februari 2010 | Mexico, Mexico-stad

Na 3 films, 2 slechte series,een krant, een tijdschrift en een beetje slaap landt ons vliegtuig in Mexico! We zijn 40 minuten te vroeg, maar die tijd wordt ruimschoots goed gemaakt door de rijen om een visum te krijgen. We worden verwelkomd door een vriendelijke mexicaanse dame van de reisorganisatie en in een taxi gestopt, die ons netjes voor de deur van hotel Fontas aflevert. Eerste indrukken van Mexico-City: tjezus wat groot!!! ingeklemd tussen de bergen maakt het behoorlijk wat indruk. Ook het taxirijden is een hele ervaring, hier gelden geen verkeersregels of maximum-snelheid, en op een 3 baans weg passen minimaal 6 auto's langs elkaar! 's avonds doen we niet veel meer, want we zijn moe (het is 3 uur snachts NL tijd). Vandaag (zondag)vroeg opgestaan voor een bezoekje aan HET museum national de antropologic. Veel informatie over de oude volkeren, zoals grote beelden en delen van tempels. Daarna wilden we naar een soort van drijvende markt en besloten de taxi te nemen. Het was echter iets verder weg dan we dachten en de kosten vrij hoog (800 pesos). DE drijvende markt was wel mooi en erg druk. OP de terugweg weer dezelfde taxichauffeur, alleen probeerde hij ons helaas op te lichten door ons extra te laten betalen, maar is hem dankzij Roeland niet gelukt. We zitten nu in HET centrum van Mexico-City en hebben diverse mooie gebouwen gezien en `native americans`. Morgen staat er weer een drukkke dag op het programma, want dan gaan we naar Teotihuacan (tempelcomplex) en een basiliek. Maar het is wel gaaf hier (en groen, overal cactussen, palmbomen, varens etc).
Ow ja, het is heerlijk weer, zo´n 25 graden in de zon met een fris windje :)

• 08 Februari 2010 - 07:52

Ka: