niet warm meer - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu niet warm meer - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

niet warm meer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sara

13 Februari 2010 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Zoals eerder gezegd hebben we eergisteren deelgenomen aan een georganiseerde tour met engelstalige gids (nou ja, 50 woorden dan). We begonnen bij de grootste boom van Mexico... en inderdaad.... een boom ;) Daarna naar een tapijtweverij waar ik zwaar onder de indruk was van de mooie tapijten en andere ambachtelijke dingen waar men minimaal weken over doet om te maken, totdat Roeland me uit de droom hielp door te zeggen dat het meeste in fabrieken wordt gemaakt.. weg illusie :( Volgende stop was Mitla, een oude stad waar mensen vanuit Monte Alban heen gingen om te sterven. Erg klein, maar wel leuk dat we grotten in konden waar ik bijna claustrogfobisch van werd (foto´s volgen). Toen een uitgebreide lunch en proeven van de plaatselijke drankspecialiteit: Mezcal, iets meer dan onze slokdarmpjes konden verdragen :) En ten slotte, waar we heel de dag naar uitgekeken hadden: een geheel van grote en kleine poelen op 2000 meter hoogte waar je in kan zwemmen met prachtig uitzicht op de bergen en vallei erachter. Heerlijk verfrissend en echjt het hoogtepunt van de dag!
´s Avonds de nachtbus in met tientallen backpackers, maar gelukkig viel de rit mee, hebben we zelfs nog een beetje geslapen en mochten we smorgens direct het hotel in, maar veel tijd om te rusten was er niet want we gingen direct door naar de Canyon del Sumidero, een grote kloof tussen de bergen waar we met een speedbootje over het water gingen en veel vogels, een leguaan en krokodillen hebben gezien (eerst neppe die ze er neergelegd hebben, maar later ook echte, want die bewogen, cool!). Na een middagdutje even San Cristobal ingeweest en na dagen van inhouden gewinkeld: een sjaal en tas gekocht na met moeite afdingen (want die mensen zijn zo vriendelijk hier). Vandaag mochten we uitslapen (om half negen opstaan) en zijn we met een tour naar omliggende indianendorpjes geweest. Weinig foto´s hiervan want dat stellen de inwoners niet op prijs, maar de gids was wel goed en wist veel te vertellen over rituelen en gebruiken. De temperatuur is sinds gisteren nog maar 18 graden, dus heb zo´n beetje alle kleding aan die ik bij heb,want het is dus koud!
Zondag moeten we om 6 uur smorgens klaar staan want gaan dan naar het volgende plaatsje en de jungle in.Dus vanavond vroeg naar bed..

• 14 Februari 2010 - 01:56

Joris:

Heej zusje,

Beter neem je veel kadootjes mee voor mij, en niet te veel praten over de warmte he :P, hier is et -8 en met carnaval is dat niet zo heel leuk:P, net nog lekker een boel zatte mensen gezien en een heel gesprek gehad met Sarah van Rossem, je krijgt de groetjes, ze is weer vrijgezel en woont weer ff thuis haha. maar veel plezier nog daar!, en je weet voor een fles drank doe ik veel:P

• 14 Februari 2010 - 11:14

Annette:

Jullie hebben al veel gezien. Weet niet hoe lang jullie in het koude gedeelte blijven, anders koop je toch een poncho of zo iets. Kan volgens mij geen kapitalen kosten.
    Het is bij jullie nog altijd warmer dan hier.
    Het blijft winter.
    Veel plezier nog.

• 14 Februari 2010 - 12:42

Karin:

18 graden lijkt me heerlijk.... Doe ons maar een beetje van jullie 'kou'! Slaap lekker.

• 14 Februari 2010 - 16:47

Ine/mama:

wal fijn, dat jullie zo genieten van deze vakantie.Ik lees de berichten trouw en blijf dus goed op de hoogte.Het is een leuk idee om dit reisverslag van jou uit te printen en dat dan te gebruiken voor in je foto/dagboek reisverslag. Maar dat had je natuurlijk zelf al bedacht.Hier bij ons sneeuwt het nog steeds/alweer,dus is het echt koud!!!!Ben een beetje aan de lente toe.Martij en Annemarie zijn intussen op wintersport en Joris zit of boven ,op zijn werk, of bij Judith,dus erreg gezellig!!!Papa en ik gaan morgen naar Giethoorn, misschien kunnen we schaatsen i.p.v. met de fluisterboot over da kanaaltjes van hollands Venetie.Zo, nu ben je ook een beetje op de hoogte van war er hier gebeurd, niet veel dus.Groetjes aan Roeland en ik wacht het volgende verslag weer af. liefs(het is valetijnsdag) mama