Wildlife - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Sara Grootel - WaarBenJij.nu Wildlife - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

Wildlife

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

15 September 2019 | Peru, Puerto Maldonado

Vandaag een groot deel in de jungle doorgebracht. Om 4.30 ontbijt (voor zover dan, want hoeveel trek kan je hebben zo vroeg???). Daarna een wandeling en op de catamaran om dieren te spotten. De zonsopkomst boven de rivier is prachtig. We hebben verschillende vogels gezien, waaronder een Arend die vrij zeldzaam is. Helaas geen reizigers die wel de bedoeling waren. Daarna siësta en lunch. S middags een wandeling naar boerderij waar we uitleg kregen over het medicinale gebruik van planten en shotjes kregen van diverse dranken (gemaakt van planten, aangevuld met alcohol ter conservering). De sfeer werd steeds gezelliger :) Tijdens de boottocht daarna een prachtige zonsondergang, maar daarvoor nog een capibara, kaaiman en prachtige macau's op de kleimuur naast de rivier. Heel gaaf! Als laatste in het donker een wandeling om minder leuke dieren te spotten, zoals sprinkhanen, mieren, wandelende en vliegende takken, kikkertjes en een tarantula en baby hiervan.
Zojuist weer lekker gegeten en dan is het weer bedtijd. Veilig onder de klamboe zodat het ongedierte me niet kan pakken. De kamers zijn namelijk open dus alles kan in en uit vliegen. Heeft vannacht voor een slechte nachtrust gezorgd, hopelijk is komende nacht beter.

• 15 September 2019 - 14:07

Grety:

Mooi verslag , geniet maar lekker , Grety en Roel

• 16 September 2019 - 09:22

Ka:

Echt mooi! Wat ook kan zijn is dat de kleine spin het mannetje is, de grote het vrouwtje en dat je ze net voor het liefdesmoment hebt gespot. En dat inmiddels het mannetje de lunch van het vrouwtje verworden is.

• 16 September 2019 - 16:23

Chris:

Gaaf hoor!!
    Je andere ook gelezen n de foto's bekeken
    Jaloers!!

Geniet geniet!

• 16 September 2019 - 22:11

Sara Van Grootel:

Lees nu een gekke fout in het stuk hierboven... We wilden giant otters zien in de rivier. Die hebben we dus niet gezien (ipv reizigers)