Roadtrip - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Sara Grootel - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Sara

29 September 2019 | Peru, Puerto Maldonado

Gister is onze roadtrip en laatste vakantieweek begonnen. Na wat strubbelingen (auto met lege accu) weggereden uit Arequipa. Gelukkig wist Roeland zich goed te handhaven in het verkeer. We hoefden maar 225 km tot het geplande pauzeplaatsje.... over bergwegen met vrachtwagens voor ons en vallend gesteente heeft dit al ruim 3 uur geduurd. Daarna nog 175 km naar een resort aan de kust. Alleen te bereiken via een zandweg, en toen we aankwamen zag het er verlaten uit. Maar het uitzicht was mooi, het eten goed, en lekker geslapen met alleen het geluid van de golven.
Vanochtend omgeving verkend, daarna weer op pad. Tussenstop in een verlaten vissersplaatsje. Een bewoner wist ons te vertellen dat het hoogseizoen hier vanaf november is. En nam ons toen mee naar een restaurant voor een vers visje. Probeerde ons ook nog over te halen te blijven slapen in het hotel 'van een vriend' maar dat paste niet in onze planning. Dus doorgereden naar Nazca, ondertussen stoffig en warm, dus blij met ons hotel met zwembad. Morgenochtend staat een vlucht boven de Nazca lijnen op de planning, en dan weer een paar uur in de auto naar de zandduinen van Huacachina.