Lekker relax de laatste dagen - Reisverslag uit Paracas, Peru van Sara Grootel - WaarBenJij.nu Lekker relax de laatste dagen - Reisverslag uit Paracas, Peru van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

Lekker relax de laatste dagen

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

04 Oktober 2019 | Peru, Paracas

Oke, Nazca lijnen.. in een 12persoons vliegtuigje allerlei capriolen halen om lijnen in de grond te zien waarvan de betekenis niet duidelijk is.. Ik ben vooral bezig geweest met niet overgeven (gelukt!), Roeland vond het fantastisch. Daarna kwam een fantastische ervaring, we zijn doorgereden naar Huacachina, een oase middenin enorme zandduinen (kijkduin is er niets bij). Daar met een buggytour meegeweest, chauffeur reed als een malle door de duinen, het leek wel een achtbaan. En op een soort snowboard maar dan zonder bindingen met alleen wat klitteband om je voet vast te zetten van de duinen naar beneden. Niet-snowboarders mochten op hun buik, wij wilden natuurlijk als pro's naar beneden. Helaas is dat niet gelukt. Omdat zand veel stugger is dan sneeuw is controle veel moeilijker en hap je sneller waardoor je valt. Dus we hebben hele oncharmante filmpjes van hoe we naar beneden komen. Maar ik heb wel mooi het hoogste duin gepakt! Kosten voor deze trip: 30 soles per persoon (zo'n 8 euro, de goedkoopste en gaafste soles besteed deze vakantie).
Daarna lekker gegeten en gedronken in het dorpje, wat aardig verlaten was omdat veel mensen direct de bus doorpakken. De volgende dag op het gemakje nog even gewaterfietst op het meer, aan het zwembad gelegen en geluncht en toen doorgereden naar Paracas, lekker maar een uur rijden. Paracas is een plaatsje aan de kust met 1 hoofdweg en heel veel restaurantjes, en omdat er maar weinig toeristen waren doet iedereen erg zijn best om je binnen te lokken. We hebben hier de laatste 3 nachten gezeten in een schattig hotelletje wat nog niet helemaal af is. Helaas was het geen strandweer (ongeveer 20-22 graden en meestal flinke wind), maar we hebben de bekende boottocht gedaan naar de Islas Ballestas half uurtje varen uit de kust, waar we heel veel vogels en zeeleeuwen hebben gezien. En we hebben erg geluk gehad en dolfijnen gezien in de baai! Ook nog een buggytour gedaan, dagje op pad met de auto, en lekker gegeten en cocktails gedronken. Die tikten wel erg aan, waardoor ik op de laatste avond na 3 mojito's echt dronken was (niks meer gewend volgens Roeland).
De laatste dag om 10.00 vertrokken uit het hotel en op weg naar Lima. Roeland was de wegen inmiddels goed gewend na > 1000 km, maar Lima stad is toch wel een uitdaging qua drukte en niet houden aan verkeersregels. Om 16.00 hebben we de auto ingeleverd en gelukkig 1100 dollar borg terug ontvangen en konden we op weg naar NL.

• 07 Oktober 2019 - 19:53

Ka:

Echt heel heel gaaf!

• 07 Oktober 2019 - 20:01

Ka:

Ik zie net dat dit dagboek 4171x bekeken is!