1ste dag Peru, overleefd en niet bestolen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sara Grootel - WaarBenJij.nu 1ste dag Peru, overleefd en niet bestolen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sara Grootel - WaarBenJij.nu

1ste dag Peru, overleefd en niet bestolen

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

13 September 2019 | Nederland, Nederland

Na wat vertraging woensdagavond bij aankomst (gate bezet dus we konden nog niet uitstappen), opgepikt door de local guide en naar hotel Carmel in Miraflores Lima gebracht. Kort rondje gelopen en toen naar bed. Lokale tijd 20.00, bij jullie en in ons lijf 3.00.
5 uur s ochtends wakker en hongerig (jetlag), uiteindelijk maar opgestaan en in de hotellobby gelezen wat we allemaal hier willen bezoeken. Om 7 uur was Roeland ook aangekleed en konden we ontbijten. Daarna op pad. Volgens de guide is het verstandig een taxi via het hotel te regelen als je op pad wilt. Kosten 30 soles. Wij hebben de bus gepakt. Kosten 2 soles (ongeveer 55 eurocent). Rond 8 uur vanavond eindelijk terug in hotel, zo'n 26.000 stappen gezet (En ja dat ging dus goed met mijn knie!).
Wat hebben we vandaag dan gedaan? Vissershaven bezocht vol pelikanen die benieuwd waren naar een stukje vangst van de dag. Het oude centrum van Lima bezocht met paleizen, kerken, kathedraal en de wisseling van de wacht. Een pre-inca tempelcomplex beklommen. Geluncht in een local restaurantje met ceviche. Hele drukke winkelstraten doorgelopen vol mensen die je eten willen verkopen, je schoenen willen poetsen of je in hun restaurant willen hebben. Nog een paar keer in de forenzenbus gereden. Langs de kust gewandeld door het prachtig aangelegd park, en gegeten en oreo milkshake met uitzicht op zee. Als het lukt zetten we er zo wat foto's bij. Nu lekker slapen want morgen om 6 uur worden we opgehaald voor de vlucht naar de jungle.

• 13 September 2019 - 14:02

Ine:

Wat een mooie 1ste dag!!!fijn dat jullie zo genieten en vooral fijn omdat het zo goed gaat met je knieSara.en nu de jungle in!!!!

• 13 September 2019 - 21:36

Grety Plomp:

Hallo allebei,
    Blijf alert en zorg dat de kop van jullie verslag ook alle andere dagen uitkomt! Jullie hebben veel gezien en gedaan de eerste dag. En de foto's zijn een mooie aanvulling. Zo kunnen wij meegenieten van jullie reis. Groetjes , Grety en Roel

• 16 September 2019 - 09:16

Ka:

Wauw! Wat zijn die dieren mooi, die vlinders! Spinnen wat minder :)